Jsem Web (UX) architekt a SEO konzultant

Online marketingové aktivity

Jen málo majitelů webových stránek si dokáže představit co znamená co jsou online marketingové (internetové) aktivity a jakou mají spojitost s SEO. Pro lepší představu byl vytvořen seznam aktivit které do online marketingu spadají.

Moje definice: On-line marketing je soubor všech aktivit, obsahu, činností, nástrojů a aplikací zapojených do světové počítačové sítě internet. Činnosti on-line marketingu primárně získávají pozornost a návštěvu lidí za účelem dosažení stanovených cílů.

Podle cílů a možností majitelů webů připravuji strategii, která obsahuje marketingové aktivity. Pro získání informací vyžívám vstupní konzultace kde probíhá řízený rozhovor s použití připravených otázek. Pokud má klient zájem „pouze“ o SEO, využívám modifikovanou sadu otázek.

Přehled marketingových aktivit

Jako základ používá seznam aktivit od Michala Krutiše, který dále doplňuji. Některé online aktivity jsou spojené s činnostmi v reálném světě, proto se snažím ve strategiích oba světy přirozeně spojovat.

Pokud má klient zájem jen o „SEO“ procházíme většinu marketingových aktivit a hledáme ty, které je schopen realizovat. SEO aktivity považuji za podskupinu všech online marketingových aktivit.

Zde je tabulka s některými vybranými činnostmi. Úplný seznam aktivit Michala Krutiše je v obrázku pod tabulkou.

Online public relation Online direct marketing Podpora prodeje na internetu Internetová online reklama Vlastí webové stránky
  • Vlastní webové stránky
  • Cizí webové stránky
  • Případové studie, e-booky
  • Podcasty, sdílení videí
  • Vytváření uživatelských komunit
  • Online events – webináře, workshopy, diskuse
  • Volně dostupné online nástroje
  • Články do online medií, …
  • Vyžádaný emaililng
  • e-mail
  • Newslettery
  • Virální marketing
  • Messaging, …
  • Affiliate marketing
  • Souteže
  • Advertising
  • Kupóny, slevy, dema
  • Věrnostní programy
  • Vyhledávače zboží, …
  • Search marketing (PPC, SEO)
  • Přednostní výpisy v katalozích
  • Plošná reklama
  • Textová reklama, …
  • Copywriting
  • Reference
  • Microsite
  • Aktuality
  • Doporučit, sdílet
  • Uživateli tvořený obsah, …

 

Základních 45 možností online marketingových aktivit výstižně popisuje obrázek níže.

Kliknutím zvětšíte 45 možností internetového marketingu

Internetový marketing, Zdroj Wikipedie, Michal Krutiš

Příklady propojení offline a online aktivit

Jak jsem psal, snažím se přirozeně propojovat činnosti běžné denní činnosti reálného a online světa. Toto propojení ušetří čas, peníze a větší dosah. Například:

  • Prodejce může vkládat slevové kupóny na další nákup v eshopu přímo do krabice kterou odesílá v prvním nákupu. Tento kupón může dále darovat.
  • Se zboží zaslat „požadavek“ k hodnocení nákupu na různých webových portálech.
  • Zboží na prodejně vyfotografovat s člověkem, fotografii použít v online prostředí.
  • Na základě rozhovoru s člověkem který zboží reklamuje, připravit online recenzi.

Připravil jsem příklad online a offline aktivit, které obvykle mají provozovatelé eshopů.  Aktivity v obrázku níže mohou být příkladem činností pro tvorbu vašeho marketingového plánu (strategie). Vlevé části obrázku jsou aktivity vhodné po internetové marketingové aktivity.  Vpravo jsou marketingové a běžné činnosti v reálném světě.

SEO aktivity považuji za podskupinu online marketingových aktivit. SEO aktivity jsou zvýrazněné v zeleném oválu, například – Blog, Facebook, váš web, diskuse, srovnávače zboží, twitter, videa, blogeři, …

Pro definování marketingových aktivit lze dobře využít SEO dotazník, který pomůže najít vhodné aktivity.

Příklad online a offline aktivit provozovatelů ehopů

Příklad online a offline aktivit provozovatelů eshopů

 

Přidej komentář



Menu