Jsem Web (UX) architekt a SEO konzultant

3D, 360° fotografie předmětů a zboží pro internetovou prezentaci

Dnes se již běžně využívají možnosti internetu k propagaci zboží nejen v podobě fotografií a videí, ale i 3D prezentace. Díky 360° fotografii získává zákazník efekt rotujícího 3D předmětu.

Mnozí výrobci, distributoři či koneční prodejci eshopy využívají nového marketingového nástroje k získání konkurenční výhody.  katalogy využívají možnosti fotografování,  zboží kdy následnou post produkcí se vytváří efekt 3D předmětu pomocí rotace.  Jiným názvem je 360° stupňová fotografie. Využití této metody dokáže zákazníkovi představit předmět ze všech stran bez nutnosti zobrazení desítek fotografií.

Názvosloví 360° vs. 3D produkt

Názvosloví v této oblasti není ještě zcela ujednocené. Užívají se názvy

  • 3D produkt
  • 3D produktová fotografie
  • 360° fotografie – používaná pro focení prostor (panoramat, interiéry)

Název „3D“ evokuje plastický a prostorový pohled na předmět.  Nejedná se o stereovizi, ale spíše o marketingový pojem. Označení 360° fotografie je nepřesné, protože se tím obvykle myslí, že objektiv fotoaparátu se otáčí o 360° ve vodorovné poloze. Při 3D produktové fotografii se otáčí fotografovaný předmět.

Otáčení fotografovaným předmětem:

Možnosti 3D produktu

3D produkt je rozšířením pojmu „fotografie“ protože přináší mnohem více možností než je fotagrafie.  3D produkt může nabídnout fotografie detailu (hotspot) nabídne zákazníkům detailní pohled na určitou část objektu. Často se jedná o části, které ve 3D nevyniknou. Fotografie detailu oživuje celou 3D prezentaci a vytváří ji atraktivnější. Detail (hotspot) je barevně označené místo, které se otáčí společně s 3D předmětem. Na toto místo může zákazník kliknout. Kliknutím se mohou aktivovat funkce přiblížení (zoomování), zastavení rotace či vyfotografování detailu předmětu. Možností je celá řada, lze přidat doprovodný zvukový komentář, či text, odkaz či video .

Cena 3D produktů

Cena takového 3D díla se obvykle určuje dle jeho velikosti, váhy, barvy, množství kusů, počet fotografií, počet detailů a následné post produkci.  V ceně je nutné započítat práci s manipulací, sestavováním, čištěním a skládáním.  Výrobci „3D předmětů“ by měli nabídnout zdarma standardní prezentační šablonu. Přesto je vhodné si nechat vytvořit vlastní šablonu s logem, ovládacími prvky ve firemních barvách a vlastním písmem.

Výstupní formáty 3D

3D prezentace předmětů lze mít v několika formátech. Nejrozšířenější je formát Flash, poté v nových prohlížečích HTML 5. V neposlední řadě je možné mít prezentaci složenou obrázků a ovládanou pomocí JavaScriptu. V Česku exotickým formátem je QuickTime, přesto jej lze použít pro prezentaci.

Při výběru jednoho z formátu, je důležité vědět kde bude dílo prezentováno – internet, CD, DVD. S tím souvisí i velikost výsledného souboru. Mezi běžné velikosti pro internet lze považovat 2 -4 MB. Pokud je použita funkce postupného načítání obrázků je možné mít velikost vyšší. Postupné načítání obrázků je použito u „stolové sestavy Parkway set 6″.

3D boty

Ukázky 3D produktů ve formátu Flash

Omluvám se, za vložený rámeček „Načítání ….0%“. Lze jej odstranit kliknutím na křížek. Ukázky nejsou 100% funkční  z důvodu absence doplňujícího JavaScritu na této stránce.  Flash soubor nebyl původně určen pro tento web.

Zdroje: http://3dproduct.cz/3d-produktova-fotografie/44-kamna-v-360-zobrazeni.html

Aplikace pro 3D produkty

Nejvíce možností nastavení, exportních vlastností v porovnání s cenou nabízí aplikace Object2VR Official web. O možnostech využití této aplikace je na samostatný článek.

 

 

 

Autor tohoto článku je jedním ze zakladatelů firmy 3D product s.r.o., které se zabývala 3D produktovou fotografií nadměrných předmětů.

Přidej komentář



Menu